top of page
חיפוש

על כאבי עורף וצווארון




ברמה העקרונית, כאבי גב ועורף הם תוצאה של אותם גורמים. להלן מספר דגשים ביחס לעורף:

  • יש להשתמש בראש ובצוואר בהתאם למגמת הגו כולו. דמיינו כי אתם מנסים לגעת עם הקודקוד בנקודה הנמצאת על התקרה בדיוק מעליכם. כדי שיתקיים הנ"ל, יש הכרח בתפקוד רצוף של שרירי הבטן ורצפת האגן. המונח ״שרירי בטן״ כולל גם את רצפת האגן.

  • יש להצמיח את כל חלקי הגוף: האחד מתוך החלק שמתחתיו. אין לאפשר לראש ולצוואר להישען על הגוף. גם כאן, התנאי לקיום הנחייה זו הוא תפקוד נכון של שרירי הבטן. יש להדגיש כי ״צמיחה״ ו״השענות״ הם דבר והיפוכו. זאת ועוד, בהעדר צמיחה בהכרח תתקיים ״השענות״.

לעיתים קרובות, הסובלים מכאבי עורף נדרשים להשתמש באביזר המכונה "צווארון". תפקיד הצווארון לתמוך בראש, למנוע את הידחסות הראש אל הכתפיים ובכך להקל על שרירי העורף. תפקיד זה של הרחקת הראש מתוך הגוף היה אמור להיות מלכתחילה תפקידם של שרירי הבטן, שנועדו לייצר התבססות וצמיחה (ראה "עקרונות התנועה"). מרגע שהתעורר הצורך בשימוש בצווארון שכזה, ניתן לנהוג בשני אופנים שונים:

  • האדם יכול להמשיך ולהשתמש בגופו כפי שעשה זאת עד כה, לאפשר לראש שלו להישען על הצווארון מלפנים ומאחור, בכך למנוע את המשך הידחסות הראש אל תוך הגוף, ולצפות לטוב. אך מאחר ועכשיו הצווארון עושה את העבודה, אותם גורמים בגוף שזה היה תפקידם מוציאים עצמם ל"חופשה". כתוצאה מכך נחלשים כוחות אלה עוד יותר, והצורך בשימוש בצווארון עלול להיות תכוף יותר ויותר.

  • אולם באם האדם שמשתמש בצווארון יתנהג באופן שיצמיח את הראש מתוך הגוף, וינסה להימנע ממשען הראש על הצווארון, יביא הדבר לחיזוק אותם גורמים שזהו תפקידם. ככל שגורמים אלה יתחזקו ויתפקדו כהלכה, יחד עם תרגול מתאים לשמירה על שמישות העורף, כך ניתן יהיה להימנע מהצורך בשימוש בצווארון.

תיאור זה מבהיר כיצד שימוש שגוי ורשלני בצווארון, עלול להנציח את הצורך בשימוש בו. זאת בדומה לשימוש באביזרים אורתופדיים אחרים דוגמת מדרסים או חגורת גב. כאשר מתעורר הצורך באביזרים כאלה, יש להשתמש בהם בתבונה, מתוך כוונה להזדקק להם פחות ופחות.


מקור התמונה בויקימדיה

452 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page