top of page
חיפוש

דורבן, כאבים בכפות הרגליים ו״שאר ירקות״

על פי מחקר שנערך בביה״ס לפיזיותרפיה באוניברסיטת ת״א, הליכה ברגליים יחפות במשך כ-10 דקות ביום, גרמה תוך חודש לשיפור משמעותי במצב כפות הרגליים. לדעתי, ניתן להשיג תוצאות טובות ומהירות הרבה יותר. אבל, כדי לפתור בעיה כלשהי, יש להגדיר נכון את הסיבה לבעיה. כאבים השונים בכפות הרגליים נובעים בעיקר משתי סיבות:

  1. המשטחים עליהם הולכים: אנחנו, בני האדם, נועדנו ללכת ברגליים יחפות (כמובן!) על משטחים מגוונים: סלעים, אבנים, ענפים שנפלו מעצים, חול, רגבים וכו׳. בימינו, בני האדם הולכים אך ורק על כביש, רצפה, או מדרכה - משטחים קשים ושטוחים. גם כאשר הם הולכים בשטח, זה תוך שימוש בנעליים קשיחות וחזקות. כך שההשפעה של ההליכה בשטח על כפות הרגליים זניחה.

  2. התנהגות/תפקוד כפות הרגליים בעמידה והליכה: ניתן לראות על כפות הרגליים של רב עצום בציבור, אחד או יותר מבין שורת סימנים מובהקים המעידים על תפקוד לא נכון ולא תקין של כפות הרגליים בעמידה ובהליכה. סימנים מובהקים אלה התפתחו שנים רבות (לעתים גם עשרות שנים) טרם הופעת הכאבים. אותו תפקוד לקוי של כפות הרגליים שגרם להופעת הסימנים המעידים על כך, הוביל גם להתפתחות והצטברות של נזקים שונים בגוף כגון כאבי גב, בעיות ברכיים וכאבים או שיבושים שונים בכפות הרגליים.

הפתרון

פתרון הבעיה, כמו תמיד, עובר בשני מסלולים:

  1. לימוד ותרגול התנהגות נכונה של כפות הרגליים בהליכה ובעמידה.

  2. הענקת פיצוי (תרגול מתאים) לכפות הרגליים על העובדה שהן נאלצות לתפקד על משטחים קשים ואחידים, ולעיתים קרובות, בתנאים בעיתיים. אתם מוזמנים ללמוד כמה טיפים בסרטון הקצר הזה כיצד להעניק לכפות את הפיצוי הדרוש.

יש לציין שאנשים רבים סובלים מכאבים, לרבות דורבנים, גם בחלקים אחרים של כפות הרגליים ולא רק בעקבים. שני מסלולי הפתרון המצויינים לעיל תקפים גם במקרים אלו.

705 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page