top of page
חיפוש

על רגל שטוחה (פלטפוס) מדרסים ועוד

קיים הבדל עקרוני ביני לבין יצרני מדרסים. יצרני המדרסים, מגובים בטכנולוגיה כזו או אחרת, חושבים שהרוב המכריע, ואולי אף כל האנשים, זקוקים למדרסים. אני חושב שכל האנשים צריכים ללמוד להתנהג ולהשתמש נכון בכפות הרגליים. מנסיוני רב השנים אני יכול להעיד כי על כפות הרגליים של רוב האנשים ניתן לראות סימנים מובהקים המעידים על הרגלי שימוש בעייתים. ראוי לזכור שלהתנהגות לא נכונה יוצמד תמיד תג מחיר.



שיעור האנשים המוגדרים על ידי גורמים שונים כבעלי רגל שטוחה הוא גדול מאוד. ברם, לדעתי, הרוב המכריע של בעלי ה"פלטפוס" אינו סובל משיבוש במבנה כף הרגל אלא משיבוש בהתנהגות או באופן השימוש בכפות הרגליים. שימוש באביזרים כאלה ואחרים לא יכול לבוא במקום התנהגות נכונה. ושוב, להתנהגות לא נכונה - תמיד יש מחיר! ברוב המקרים מדרסים לא ימנעו את הופעת התופעות השליליות והכאבים.


אני תמיד מקדים ובודק את כפות הרגליים של כל אדם המבקש את עצתי - בין אם בגין כאבי גב, בירכיים או כל בעיה אחרת הקשורה לגוף ולתנועה. ברוב המכריע של המקרים אני מזהה עדויות רבות לשימוש משובש בכפות הרגליים. בה בעת, רבים מאוד מופיעים עם מדרסים בהם הם משתמשים זה תקופה ארוכה. אילו המדרסים היו בעלי השפעה כל כך חיובית, אותם אנשים אולי לא היו צריכים כלל לחפש מענה לבעיותיהם ומגיעים לטיפולי.


כאשר אני מנחה את אותם מטופלים כיצד נכון להתנהג, אני נוכח שהם בהחלט יכולים לבצע את הנדרש. אם יתאמנו על כך וייסגלו לעצמם את ההרגלים הנכונים, ישיגו תוצאות טובות לאין שיעור ממה שניתן לצפות משימוש באביזרים חיצוניים. את מה שניתן לעשות ולהשיג על ידי שימוש נכון בשרירים ובגוף כולו, לא ניתן להשיג על ידי שימוש במדרסים או באביזרים אחרים בחלקי גוף אחרים (צווארון, חגורת גב ועוד).


דברים אלו הוכחו כנכונים גם במקרים הבודדים בהם אכן היה ליקוי מבני מולד (גנטי) מאוד ברור שהגיעו לטיפולי. אישה כבת 70(!) בעלת ליקויים שכאלה ביצעה על בסיס יומי את תרגול כף הרגל עליו המלצתי והישיגה במהירות תוצאות מרחיקות לכת. דברים ברוח זו ניתן להראות ולהוכיח גם ביחס לאביזרים אחרים, אך על כך במאמר אחר.

372 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page